I bland får lilla kundvänliga banken för sig att visa sitt verkliga onda jag i form av danska storbanksmuskler. Den lilla banken ska göra som sin mamma säger och anpassa sitt datasystem. Då kan den lilla banken som var pionjär med tjänster på nätet en gång i tiden se till att tappa all form av anseende och försämra sin service även på Internetbanken. Information skulle man kunna skicka ut i god tid, men banken vill visa mamma att han är en riktig tuff liten bank.

Så han skickar ut information när det bara är veckor kvar. Men det var bara ett första test, för att verkligen visa kunderna vem som bestämmer ser banken till att de måste ha den webläsare som han bestämmer. Men nog vore det spännande att se hur stor försämring man kan göra innan kunderna blir irriterade?

Så banken bestämmer sig för att verkligen krångla till alla grundtjänster i Internetbanken, efter en radda av Javaapplets och ominstallationer ska de betala räkningarna. Går det? Nej! Genom att öka antalet steg för att betala en räkning med minst en faktor tre borde det gå att få kunderna att helt tappa konceptet fast ändå utan att de vänder sitt agg mot banken. Inte borde kunderna få reda på om räkningen är dragen, kommer att dras eller om det ens finns pengar på kontot.

Kunderna kommer bli tvungna att göra testbetalningar bara för att se att betalningsfunktionen fungerar. En hundring till Lutherhjälpen bara för att se om det fungerar. En del skulle hävda att banken och onda delen av näringslivet tillsammans kommit överens om det och sedan splita inkomsterna fifty-fifty. Men det är bara lilla banken som bevisar att en liten bank kan vara nog så tuff. Fast kunderna är nog hoax iaf. inte kan en liten betalning till Lutherhjälpen eller WWF bevisa att de existerar.