Resultat: Malmö Aviation bryr sig inte särskilt mycket

· 186 ord · 1 minut(er) att läsa

Efter drygt två veckor fick jag faktiskt svar från Malmö Aviation angående deras trasiga flygplan som ledde till dryga två och en halv timmes försening för några veckor sedan.

Och resultatet är ganska magert:

  • en »uppriktig ursäkt«
  • hänvisande till EU-regler (som talar om vouchers, jag fick en på 60 kronor att handla mat för)
  • en mening som börjar med »Däremot är det tråkigt« (allt de skrivit innan var alltså inte tråkigt?)
  • information om att de sänt mig två biobiljetter
  • löfte om att ersätta extra utlägg mot kvitton (vilket inte blir aktuellt eftersom det blev mina föräldrar som blev lidande av att

Det rimmar ganska illa med löften som »Vi bryr oss«, »Vi bryr oss om din resa« och »Vi bryr oss om din tid«.

Hur svårt hade det varit att ge tillbaks det låga belopp jag betalt för flygbiljetten i form av kuponger, bonuspoäng (eller för den delen skänka till en välgörenhetsorganisation)?

Med motsvarande försening hos SJ hade jag fått värdebevis på beloppet.

Jag får väl ta mina biobiljetter och vänta på nästa flygkatastroffilm går upp (enligt Daniel på Bloggywood är det inga sådana på gång).