Konferensen drar ut på tiden

· 134 ord · 1 minut(er) att läsa

När Aftonbladets nätartikel om Steve Irwins död har svarta kanter handlar det inte om sorgkanter utan om ytterligare reklam som tillåts spränga ramarna. Även om man inte lyckades få till en lika smaklös kombination som Kolls Lejon-inspirerade annonsDN:s artikel om den kidnappade österrikiska flickan. (Just den fadäsen lär dock endast en del av de personer som inte har Flash installerat behöva bli vittne till.)

Aftonbladets artikel om Steve Irwins död med svarta kanter, Manpowers logotyp och texten ‘Hur eftertraktad är du?’

När man inför den typen annonser kanske man borde kontrollera att nättidningen fungerar som den ska. I det här fallet så göms delar av texten under Manpowers reklam när man skrollar en sida i taget (att behöva använda annat än mellanslag och shift-mellanslag för att läsa på datorer blir snabbt plågsamt). Gör man det med Manpowers annons på blir texen konstigt förkortad, från sida 1:

Första skärmbilden slutar med ‘reptiler och sitt favorituttryck’

till sida 2:

och fortsätter ’en undervattensdokumentär när’