Dålig reklam för iPod

· 158 ord · 1 minut(er) att läsa

Jag såg ett reportage om iPods problem med dåliga batterier – eller snarare ägarnas problem – på Sky News ikväll. En snutt ur filmen iPod’s Dirty Secret visades och den väl anpassade garantitiden på 18 månader som räcker ungefär så långt innan problemen börjar visa sig. (Fast vid en koll på specifikationerna är garantitiden på ett år – antingen har reportern eller jag missuppfattat något här. Som svensk får man väl hoppas på att strulet, om det dyker upp, kommer innan två år passerat så att man kan få hjälp av KKL.)

Reportern frågade sig också varför man ska behöva betala ytterligare 100 pund för att få ett fungerande batteri till en apparat som kostar 400 pund från början.

Att batterier inte har särskilt lång livslängd är väl i och för sig inget nytt. Men Apple borde nog se till att skärpa sig om man vill ha förtroende även från andra än rena Macfanatiker. En längre garantitid t.ex.